wtorek, 7 stycznia 2014

Kraina z filcu

Jak to u mnie w każdy niemal weekend, tzw. "niedzielny przegląd prasy wnętrzarskiej" zakończył się nowym odkryciem. 

Odkrycie samo w sobie - jak zaraz zobaczycie - nie jest może niczym nowym, a wręcz już oklepanym tematem, jeżeli chodzi o zastosowanie... natomiast ja odnalazłam w tym coś nowego... :) Jakkolwiek skomplikowanie to brzmi zaraz dowiecie się o co mi chodzi.

Mowa o filcu. Niby nic nowego, bo już od dawna panuje moda na wszelkiego rodzaju podkładki, bieżniki i torebki z tego materiału (choć osobiście za torebkami nie przepadam) ale... 

Z ciekawości zaczęłam szukać gdzie jeszcze można skorzystać z tego materiału i jak wkomponować go we wnętrza i muszę przyznać, że znalazłam dość dużo ciekawych rozwiązań i sama byłam pozytywnie zaskoczona. Mam nadzieję, że Wam też przypadnie do gustu :)

Chyba najpopularniejszy jest filc w kolorze szarym, ale myślę że dodatkowym atutem jest to, że ten materiał tak naprawdę można dostać w każdym kolorze. Czyli wedle gustu i uznania :)

Zacznę może od mojej ulubionej inspiracji tj. tablicy z paneli filcowych...






...w różnej konfiguracji i zastosowaniu...






...poprzez tradycyjne podkładki i dekoracje na stół...



...tablice i pojemniczki w zestawie lunchowo- piknikowym :)



Krzesła i taborety w czystej postaci + dodatkowe obicia...







...kosze do przechowywania różnych rzeczy...


(przy okazji kto by nie chciał takiego kącika?;)




...lampy... 







(tę powyżej chyba można nazwać OGRODOWĄ :D)

...elementy wystroju wnętrz handlowo-usługowo-restauracyjnych...



...aż do różnokolorowych elementów dekoracyjnych stołu :)







źródło zdjęć tutaj

I jak Wam się podoba? Czy tak jak ja inaczej spojrzeliście na ten materiał? Ja już oczywiście kombinuję co z powyższych inspiracji mogłabym wykorzystać w swoim mieszkaniu. Chyba kosze pójdą na pierwszy rzut! :)

Ale zanim do tego dojdzie, pewnie tak jak większość z Was muszę po bardzoooooo długiej przerwie powrócić do pracy :P Życzę wszystkim łatwego przestawienia się, miłego tygodnia i pamiętajcie, że za 4 dni znowu weekend!!! Nie jest tak źle :D

Pozdrawiam,

An
Pin It

17 komentarzy:

  1. Bardzo mi się podoba ;-) zwłaszcza te filcowe lampy. Miałam raz filcową poduszkę ale po około 2 tygodniach użytkowania strasznie się zmechaciła i to spowodowało, że moja przygoda z filcem uległa zakończeniu ;-). Ale to może kwestia grubości, bo moja poduszka była z dość cienkiego filcu ;-). pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może tak, bo jak pisałam posta to raczej spotykałam się z samymi pozytywnymi komentarzami podkreślającymi trwałość tego materiału... a dodatkowo nie odbarwia i nie farbuje :) spróbuję sama to jeszcze dam znać :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Przyznam szczerze,że nie miałam dużego do czynienia z filcem,jedyny taki akcent u mnie to podkładki świąteczne pod kubki ;) Ale bardzo mi się podoba jego zastosowanie jako tablice na ścianie i w formie koszyka-super pomysły!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też kojarzyłam tylko podkładki i raczej nie wyobrażałam sobie nic innego. Przez przypadek trafiłam na artykuł ze zdjęciem tablicy, popszerałam trochę i znalazłam tyle pomysłów, że sama byłam zaskoczona :) Cieszę się, że też znalazłaś cos dla siebie :) Pozdrawiam

      Usuń
  3. no rewelacyjny! sam filc, w tym jasno szarym wydaniu i to, jak się go eksponuje! A filcaki na stół banalne i piękne!!! Do zrobienia! :)
    Pozdrawiam ciepło*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie! na dobrą sprawę wystarczy wyciąć określony kształt lub zszyć kawałek i ozdoba gotowa! tanie, szybkie, proste :) Pozdrawiam

      Usuń
  4. bardzo podobają mi się lampy, szara torba na gazety i liściki z naszytymi serduszkami, Chyba ściągnę ten ostatni pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A bardzo proszę! :D Cieszę się, że znalazłaś coś dla siebie i zapraszam po więcej inspiracji :) Pozdrawiam

      Usuń
  5. Super pomysły,dodatkowo w szarych kolorach,które tak lubię:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też najbardziej szary, ale fajne jest to, że można tak naprawdę dostać każdy kolor więc każdy może znaleźć coś dla siebie :) Pozdrawiam

      Usuń
  6. Zegar i tablica kuszą mnie do ściągnięcia pomysłu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie krępuj się :D po to to tu jest! jako źródło inpiracji i właśnie po to żeby ściągać :) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  7. Filc na ścianach prezentuje się rewelacyjnie! Nie wpadłam wcześniej na możliwość takiego wykorzystania tego materiału :) Kosze też fajnie się prezentują.

    Świetna dawka inspiracji!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję! :D ja też jestem pod wrażeniem co z tym można zrobić i gdzie umieścić :) a wygląda na to, że w zasadzie wszędzie umieścić i wszystko zrobić :) Pozdrawiam

      Usuń
  8. Świetne zdjęcia!

    Bardzo ciekawy i przydatny wpis. Mam nadzieję, że się nie obrazisz, jeśli dodam Cię do mojej listy najlepszych blogów o projektowaniu - blogioprojektowaniu.blogspot.com. Łatwiej będzie Twój blog znaleźć. Pozdrawiam, Ewa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję! :) nie obrazimy się, a wręcz będzie nam bardzo miło! Serdecznie pozdrawiamy i zapraszamy do nas po więcej inspiracji! ;) Pozdrawiam

      Usuń
  9. O ile sam filc do mnie nie przemawia tam pomysł z takimi tabliczkami jak na 1. i 2. zdjęciu jest bardzo fajny. Pytanie tylko czym można by fajnie i ładnie zastąpić ów filc. Propozycje? :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...