niedziela, 28 września 2014

Podwójna rocznica

Moi Mili :) Dokładnie dzisiaj mijają 2 lata odkąd mieszkamy z Szarlatanem w obecnym lokum. Oprócz tego jest to również siódma rocznica rozpoczęcia naszej wspólnej drogi. Oczywiście poznaliśmy się wcześniej, o czym możecie po krótce przeczytać w ślubnym poście, ale 7 lat temu postanowiliśmy chodzić razem po bułki ;) Dlatego też tego dnia chciałam pokazać Wam największe, najdłuższe i najlepsze "przed i po" jakie dotychczas zrealizowałam, oczywiście z pomocą Szarlatana! 

Przed...





















W trakcie...










Po malowaniu podłogi...






Po malowaniu ścian...










W trakcie wykończeń :)







Nasz pierwszy obiad sporzyliśmy na podłodze :D















:)


Po dwóch latach...

Kuchnia...








Więcej kuchni i przedpokoju tutaj.

Łazienka...








Kącik biurowy...




Więcej domowego biura tutaj.

Kącik kanapowy:

Step 1


Step 2


Step 3




'

Więcej o kubikach znajdziecie tutaj.

Jadalnia...




Więcej jadalni tutaj.

Balkon...




Więcej balkonu znajdziecie tu.

Fakt, że w obecnej chwili znowu zmieniło się kilka rzeczy i pewnie jeszcze nie jedno udoskonalimy, ale te zdjęcia są zbiorem kolejnych kroków, które podejmowaliśmy żeby mieszkało się nam w tym małym kwadracie jak najlepiej. I tak zresztą jest. Uwielbiamy nasz domek na tyle, że nawet jeśli nasza rodzina w którym kolwiek momencie miałaby się powiększyć raczej postaramy się go do tego dostosować, niż zamieniać na większe ;) 

Kilka faktów. Nasze mieszkanie ma 25 metrów + balkon i piwnicę (właśnie jesteśmy w trakcie jej zagospodarowywania). Na początkowy remont wydaliśmy plus minus 15 tysięcy (odłożenie tej kwoty zajęło nam równo rok), w tym kuchnia, łazienka, wymiana elektryki i sofa. Zaoszczędziliśmy na niektórych sprzętach (które może nie do końca są idealne, ale spełniają swoją rolę - kuchenka, pralka) i meblach, do których mam sentyment i nie wyobrażam sobie bez nich tego wnętrza (patrz szafa, stół, kredens, stolik, lustro, drzwi). Nie wiem czy to widać, ale mieszkanie zostało do końca wykończone nie wielkim nakładem finansowym, za to dużym nakładem naszej własnej pracy nad poszczególnymi częściami. Uwierzcie mi bowiem, że do tak małego mieszkania, wielu rzeczy nie można znaleźć w zwykłych sklepach, więc trzeba je a) wymyśleć, b) zaprojektować c) zrobić samemu lub zamówić u speca (klatka Saszy, biurko, kubiki, kuchnia). Po zamieszkaniu skompletowanie wszystkiego i osiągnięcie obecnego stanu zajęło nam 2 lata i nie wzięliśmy na to żadnej pożyczki, ani kredytu :) Na bieżąco odkładaliśmy i podejmowaliśmy kolejne kroki w urządzaniu.

Jak się mieszka w takiej kawalerce? Bardzo sympatycznie :) Małe ma swoje plusy. Przede wszystkim wszystko jest pod ręką. Oprócz tego nie ma dużo sprzątania. O ile wszystkie rzeczy mają swoje miejsce i pamięta się o ich odkładaniu. Jeśli nie, wtedy ciągły bałagan gwarantowany! Kawalerka uczy minimalizmu i skutecznie zapobiega gromadzeniu zbędnych bibelotów :P 

Mieszkając w tak małej przestrzeni we dwoje moim zdaniem najważniejsza jest podobna wrażliwość na porządek i organizację otoczenia. W ogóle nie wiem czy jesteśmy z Szarlatanem dobrym przykładem, bo znamy się od dawna, więc wspólne mieszkanie nie odkryło przed nami jakiś nowych zachowań i nawyków, o których nie wiedzieliśmy wcześniej. Do tego oboje jesteśmy ogromnymi fanami spędzania czasu w domu. Każde z nas ma swój ulubiony kąt i zajęcie. Lubimy też małe i przytulne wnętrza :) 

Jeśli spodbała się Wam metamorfoza kawalerki i uważacie, że Enjoy Your Home zasługuje na tytuł Bloga Publiczności w kategorii Wnętrza. To dajcie proszę tego wyraz głosując na nasz blog w Konkursie Blog Design Magazynu Dom i Wnętrze! :) Głosowanie kończy się 30 września!


Miłej niedzieli. My ruszamy właśnie w drogę powrotną z Irlandii do domu, gdzie  z dumą i ogromną przyjemnością będziemy świętować obie rocznice :)))

Wasza

LU

Pin It

79 komentarzy:

  1. super metamorfoza, ale chyba najbardziej podoba mi się kącik biurowy z tą piękną szafą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje! Mi każdego dnia podoba się co innego hihi ;)

      Usuń
  2. Lu świetna metamorfoza i genialna dokumentacja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie mi się oglądało tą metamorfozę! Widać, że dużo tu Wszej pracy, a każdy kącik dopieszczony i mega dopracowany. I jak tak patrzę na te zdjęcia, to wypisz wymaluj ja z moim mężem, gdy remontowaliśmy nasze pierwsze gniazdko... Ach łezka się w oku kręci, a tamto mieszkanie (choć już ma innego właściciela) będzie zawsze miało wyjątkowe miejsce w moim sercu...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Madzia :D A Wy macie jakieś zdjęcia z tamtego okresu? Bo ostatnią metamorfozę Waszego domku, to chyba cały świat już widział, taka cudna! :)))

      Usuń
  4. Wow - świetny post - zrobiliście na prawdę świetną robotę - to zupełnie inne mieszkanie :) I widać, że takie w Waszym stylu, indywidualne - po prostu super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Bea za miłe słowa :) Właśnie od dawna zastanawiałam się w jakim stylu jest nasze mieszkanie i nie mogłam tego określić, a ty masz rację ono jest po prostu w naszym stylu :D

      Usuń
  5. gratuluję 2 rocznicy !!! to po pierwsze... zrobiliście niesamowite zmiany z pomysłem i smakiem!!! i do tego tak funkcjonalnie na tak małej przestrzeni!!!
    mam małe pytanko w sprawie lampy sufitowej ona pomarańczowa jest??? mam marzenie tak ową lub podobną dla syna zakupić pomożesz poszukać albo namiary dac albo choc nazwę???
    pozdrawiam i życzę powodzenia w konkursie :))))))))))))))))))))))))
    aga :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, właśnie o to chodziło, o funkcjonalność i przestrzeń :D
      Co do lampy to jest żółta jak słonko, ale może są i pomarańczowe nie wiem szczerze mówiąc. Kupiliśmy ją w necie, nie pamiętam już w którym sklepie, ale na ceneo można znaleźć ich mnóstwo http://www.ceneo.pl/21925174 ;)
      Dziękujemy :))))

      Usuń
  6. O kochana.... wymiata.... Raz, że w ogóle 25 metrów na mieszkanie to SZOK, moje najmniejsze miało 29,64 i wydawało mi się kosmicznie małe. Dwa, że układ meganiewygodny, ale ciekawy (wejście do mieszkania przez kuchię), trzy super, że macie balkon, cztery s z a f a absolutnie boska i pięć mieszkanko jest arcycudne. Podoba mi się i to bardzo. Biała podłoga super, choć w cichości żałuję parkietu (ale nie wiem jak wyglądał w rzeczywistości więc sobie mogę pogadać) kąt do pracy, absolutna bajka. Kąt jadalny straszliwie lubię takie połączenia i kąt sypialniano-wypoczynkowy bardzo bardzo.... no i jeszcze balkon, który także wymiata.... i aż trudno uwierzyć, że to wszystko na 25 metrach.

    Jestem zachwycona metamorfozą (ale z każdego mieszkania da się zrobić cudo) ogromem pracy jaka została przez Was wykonana (tu zawsze chylę czoła przed samodzielną pracą, tam gdzie się da ją wykonać), pomysłowością i poczuciem humoru.

    Krótko mówiąc bardzo, ale to bardzo mi się podoba :)

    A na obie rocznice życzę wszystkiego Naj, Naj....

    Uściski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pfff 25 to i tak nie jest źle, An przez jakiś czas mieszkała w 19 metrach!!! :D
      Dziękuje Ci za wszystkie miłe słowa i Twoje stałe wejścia i komentarze na EYH, to bardzo miłe i bardzo ważne dla mnie :))) Białej podłogi może nie żałuje, ale czasami też mam ochotę znowu na ten parkiet po wycyklinowaniu, taki poszarzały i świeży. Kto wie, może za rok zmienimy :) A rozkład uważam, że nie jest taki najgorszy, bo właśnie wszystko się na nim mieści (jadalnia, salon, sypialnia, kacik do pracy). Widzialam nieraz wieksze mieszkania (36m), a rozklad taki, ze nie ma szans zeby to wszystko pomiescic :P

      Buziaki, widzimy się już za nieco ponad tydzień :D

      Usuń
  7. barwo Lu ! świetna robota :) Sama 2 lata mieszkałam na 25 m2 a 26 lat na 34 m2 w 4 osoby i kilka zwierzaków.. Na takie wnetrza trzeba miec pomysł! Zauwazyłam ze czesto te najtansze są najlepsze ;) czyli te wykonane własnymi siłami! :D a ta szafa jest piekna! moja mama ma taka 3 drzwiową! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Iza! No właśnie dlatego my też spróbujemy pomieścić tutaj jeszcze jednego członka rodziny gdyby się pojawił ;)
      Co do pomysłów, to gdyby nie blogi, to nie wiem czy tak by to wyglądało. Inspiruje się i podpatruje tu i tam, za to też między innymi lubię nasz blogowy świat :))) Też ją uwielbiam!

      Usuń
  8. Gratuluje rocznic i mega metamorfozy mieszkania.. Oddałam na Was głos i dzisiaj przekonliście mnie, że warto było. Pozdrawiam Was cieplutko i trzymam kciuki za wygraną!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy :D I za pierwsze i za drugie :D Trzymaj, same jesteśmy ciekawe jak to wyjdzie, jest kilka tytułów do zdobycia, więc moż może :)))

      Usuń
  9. BRAWO!!! Jesteście bohaterami w swoim domu :) Super metamorfoza a ile pracy i serca musieliście w to włożyć!
    No i gratuluję rocznicy i życzę kolejnych wspólnych latek obfitujących w same dobre momenty :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha no coś w tym jest :D Może zgłoszę się do reklamy w Leroy Merlin czy coś :D
      Dziękujemy :)))

      Usuń
  10. Wy i Wasz domek, to już cała historia, wszystko takie piękne, dopracowane, widac życie, pasję i miłość, tego Wam również jeszcze bardziej życzę na kolejne lata:)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło, że tak to oglądasz i czytasz Martuś :))) Dziękuje i za życzenia i za Twoje regularne odwiedziny w naszym domku :*

      Usuń
  11. Biała podłoga I adore ! Gratulacje :) Sama bym was z chęcią przygarnęła do mojego domu.Bidulek stoi i czeka na remont..
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Hehe, jeszcze nie robię takich rzeczy dla innych, ale kto wie ;) Pozdrawiam i dziękuje za odwiedziny!

      Usuń
  12. Uwieeeelbiam Wasze mieszkanie, jest idealnie! Serio nic bym tam nie zmieniła. Koniecznie muszę się kiedyś wprosić ;). Metamorfoza niesamowita. No i ciekawa jestem, gdzie byście upchnęli trzeciego lokatora? A bliźniaki? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że nie musisz się wpraszać, zaproszę sama jak tylko będę miała wolniejszą chwilę :D Co może nastąpi już wkrótce ;) No niestety Sasza będzie musiała zmienić miejsce zamieszkania :((( A jak bliźniaki, to MY :D

      Usuń
  13. z tego wszystkiego to tylko balkon mi się podoba
    a te drzwi do łazienki i framugi... koszmarki

    OdpowiedzUsuń
  14. Odpowiedzi
    1. Dzięki! Cieszę się, że przypadła Ci do gustu :)

      Usuń
  15. Parkiet po cyklinowaniu piękny, nie mogłam uwierzyć w kolejne zdjęcia, że został zapaćkany na biało :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Długo zastanawiałam się nad tym malowaniem, bo po cyklinowaniu parkiet bardzo mi się spodobał, ale uznałam, że jak w takim małym mieszkaniu nie zarysykuje "zapaćkania" białą farbą, to tym bardziej nie zrobię tego w większym wnętrzu i nie żałuję swoje decyzji ;)

      Usuń
  16. Jak widać każde mieszkanie ma potencjał trzeba tylko umieć go dostrzec. Gratuluję...metamorfoza świetna, obejrzałam z wielką ciekawością ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Oleńko :))) Tak to fakt, tylko przy mniejszym trzeba się wiecej nagłowić :P

      Usuń
  17. No PIKNIE!!! ;P
    Lu jestem pod MEGA wrażeniem!!!! Świetna robota!!!!!!
    buźka

    OdpowiedzUsuń
  18. Ależ genialna relacja:))) Metamorfoza mieszkania to po prostu jedno WOW, wyszło świetnie!!!:)))) I ta biała podłoga..:))) Cudo! Jestem naprawdę zachwycona i gratuluję zarówno pomysłu jak i wykonania) Uściski:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D Trochę mi to zajeło :P Ale warto było i poczekać i się napracować jak czytam :))) Dziękuje :*

      Usuń
  19. wowwwwwwwwwwwwwwww:)bardzo,bardzo mi sie podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Gratulacje i piękna metamorfoza! Dla mnie największą rewolucją było przemalowanie podłogi. Jak sprawdza się biała w praktyce? I jakbyś mogła napisać, gdzie kupiliście kanapę - jestem na etapie poszukiwania jednej i będę wdzięczna za namiary na każde miejsce, gdzie można znaleźć ładne, ciekawe kanapy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Sprawdza i nie sprawdza :P jest cudna, daje dużo światła i świeżości we wnętrzu :) Ale faktem, jest że trzeba nieco częściej zamiatać lub odkurzać i absolutnie wszystko na niej widać :P Można się jednak przyzwyczaić. O kanapie pisałam tutaj http://enjoyourhome.blogspot.com/2012/10/sofa.html, więc zajrzyj koniecznie!

      Usuń
  21. Pięknie! Uwielbiam takie metamorfozy :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Imponujące! Metamorfoza godna pozazdroszczenia :). Pozdrawiam i życzę wielu takich rocznic!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :D Oby Twoje życzenia się spełniły :)

      Usuń
  23. Genialna fotorelacja i metamorfoza!!!!Jesteście WIELCY!!!!
    CUDOWNEGO ŚWIĘTOWANIA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tam zaraz wielcy, raczej do tych niższych należymy ;) Ale dziękujemy!

      Usuń
  24. Wow! Ależ wykonaliście ogrom pracy! A efekty są powalające! Piękny skandynawski design. Bardzo mi się to podoba, a te zdjęcia będą kiedyś wzruszającą pamiątką!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już są, bo my wciąż nie przestajemy robić i robić przy tym mieszkanku ;P W każdym razie dziękujemy za Twój komentarz pod tą pamiątką!

      Usuń
  25. Jestem absolutnie zauroczona Waszym mieszkaniem, metamorfozą jakiej dokonaliście i stylem jaki obraliście :) Super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy, pewnie jeszcze nie raz się to zmieni, bo ciągle coś innego i nowego nas zachwyca, ale póki co pozostajemy przy tym, zwłaszcza, że podoba się nie tylko nam ;)

      Usuń
  26. Jestem zachycona, zwłaszcza drzwi od łazienki mi się podobają:)) są takie pamiątkowe:)Ogrom pracy spowodował swoje, mieszkanko jest urocze i z ogromną przyjemnością spedziłabym u Was czas, bo lubię takie wnętrza mimo,że u siebie tego nie mam.
    Najważniejszy jest pomysł!
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz, a parę komentarzy wcześniej ktoś je skrytykował haha :D
      Też tak często mam, oglądam, pieje z zachwytu, ale u siebie to bym nie zrobiła :P Cieszę, się że moje mieszkanko dołączyło do takich wnętrz co się miło na nie patrzy :)
      Pozdrowionka!
      Lu

      Usuń
  27. Uwielbiam przed i po, a im dłuzsze tym lepsze) efekt zdumiewający, zupełnie w moim stylu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe ja też, stąd ten post i cała relacja :D
      Dziękuje! Fajnie, że jest nas więcej :)))

      Usuń
  28. Rewelacja !!! Wasze mieszkanie podoba mi się od zawsze :) pozdrawiam Was

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem wiem i bardzo to sobie cenię :) Dziękuje za każde wejście i komentarz :* Pozdrawiam! Lu

      Usuń
  29. Super mieszkanko. Niesamowite pomysły. Uwielbiam takie wnętrza. Nie jest sztuką wydać masę pieniędzy i zrobić sobie mieszkanie jak salon meblowy. Liczy się pomysł, oryginalność, potraktowanie rzeczy z przymrużeniem oka. Gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  30. masa pracy tona db zabawy efekt piorunujący:-))
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. jak dużo pracy włozyliście w to mieszkanie- ale dla takiego efektu to mogłabym chodzić po ścianach :) efekt z szafą, biurko, stare drzwi do łazienki najbardziej mnie urzekły :) i miętowe szkło!!! serdecznie pozdrawiam i jeśli masz ochotę zapraszam do mnie :)
    s.

    OdpowiedzUsuń
  32. OMG, dopiero dziś trafiłam na tego bloga i od wejścia jestem zachwycona! Kącik biurowy, kuchnia, porządne meble, które jednak nijak nie przytłaczają wnętrza! Genialne, proszę o więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Piękny stolik przy narożniku!! Zdradź mi gdzie został zakupiony! :)
    całe mieszkanko jest genialne! mogłabym tak mieszkać!
    Pozdrawiam,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Chyba się nie da, no chyba że na jakimś targu staroci :P Mój jest po Babci i nie oodam go nikomu ;)
      Dzięki za miłe słowa, jak będzie szło pod wynajem to dam znać :D
      Pozdrawiam
      Lu

      Usuń
  34. WSPANIAŁA przemiana:) podziwiałam każde zdjęcie:)

    OdpowiedzUsuń
  35. LU - REWELACYJNIE sobie poradziliście z tematem, Jestem pod ogromnym wrażeniem:) BRAWO !
    A białe podłogi rządzą! :)
    Uściski, Asia.

    OdpowiedzUsuń
  36. Gratuluję pięknej przemiany! Podziwiam to, że mieścicie się na 25 m i potrafiliście wyczarować z niczego piękne wnętrza :)

    OdpowiedzUsuń
  37. LU - zdradzisz jakie kafelki macie w łazience na ścianie?

    OdpowiedzUsuń
  38. jak patrzyłam na zdjęcia "przed" widziałam mieszkanie do którego wprowadziliśmy się ok 6 miesięcy temu ! a teraz jest nie do poznania.
    świetna przemiana ! piękne podłogi, co tu dużo mówić mieszkanie ma klimat ..

    OdpowiedzUsuń
  39. genialna metamorfoza,uwielbiam takie porównania,bo potem człowiek zapomina ile się naharował ;p

    OdpowiedzUsuń
  40. Zamiast planować swoje nowe mieszkanie siedzę i czytam Twojego bloga otwierając kolejne zakładki i chłonąc inspiracje i energię :) Świetna metamorfoza, ale poza świetnym efektem niesamowite jest to, że zrobiliście to wszystko przede wszystkim ciężkim nakładem pracy. Myślę, że oprócz ciężkiej pracy mieliście przy tym dużo radości (widać ją na zdjęciach), a przy okazji pewnie wzmocniliście swój związek - też przez to przechodziliśmy :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Niesamowita metamorfoza mieszkania! To dowód na to, że wyobraźnia i pomysłowość potrafią zdziałać cuda! Lu, pozwoliłam sobie opisać Twoje mieszkanie na moim blogu http://jakurzadzicmalemieszkanie.blogspot.com/. Pozdrawiam:).

    OdpowiedzUsuń
  42. Cudownie. Balkon jest mistrzowski i te krzesła - każde inne, też mi się coś takiego marzy. Biel, drewno i plamki koloru - to moja wizja :) I też nie planuję żadnych kredytów, broń Boże. Gratuluję!!

    OdpowiedzUsuń
  43. pieknie to zrobiliscie: zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  44. Urocze jest to Wasze mieszkanko :)

    OdpowiedzUsuń
  45. fantastyczne mieszkanie:) przemiana niesamowita! takie prace to ja lubię-nasze mieszkanie też kupiliśmy w stanie "w ruinie" i wszytsko sami przemieniliśmy:) tak jest najlepiej:)

    OdpowiedzUsuń
  46. Metamorfoza Waszej kawalerki to PETARDA! :) Czytam Twojego bloga juz jakiegos czasu i znam te metamorfoze od poczatku, (widzialam ja gdzies u kogos w linku na fb), ale dzis powalila mnie na kolana po raz kolejny!
    A ten reportaz ze zmian jest taaaaki pozytywny- hej przygodo! :) pozdrawiam Wasza 3!

    OdpowiedzUsuń
  47. Uważam, że wasza metamorfoza jest bardzo udana. szalenie mi się podoba styl, w jakim zrobiliście wasze wnętrze. Jak widać, każde mieszkanie można zmienić na lepsze. Wystarczy tylko mieć na to pomysł.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...